Aktualności

Certyfikaty ukończenia DMC wręczone!

04.07.2017
DMC

23 uczestników ukończyło drugą edycję rocznego kursu Digital Media Campus. Po roku intensywnych zajęć dziennikarze i redaktorzy Grupy ONET-RASP odebrali Certyfikaty ukończenia z rąk Marka Dekana CEO RASM AG. Wszyscy uczestnicy zdobyli wiedzę, która bardzo pomoże im w codziennej pracy redakcyjnej od Badania Internetu, przez Media Społecznościowe, Video czy Psychologię Internetu. Wśród znakomitych prowadzących znaleźli się m.in. Jarosław Kuźniar, Michał Broniatowski, Beata Biel czy Maciej Kabroński a także gościnnie wykładowcy z Berlina i Zurychu. Mark Dekan podkreślał jak ważne jest inwestowanie w naukę i dodatkowe szkolenia, które pozwalają się rozwijać. Wszyscy uczestnicy stworzyli prace końcowe, w których zawarli najbardziej cenną wiedzą, którą zdobyli w czasie kursu.
Kolejna runda już w październiku, tym razem nasi uczestnicy i wykładowcy będą częścią studiów podyplomowych pod nazwą Digital Media, które organizujemy wspólnie z Uniwersytetem SWPS.
Każda z osób po ukończeniu tych zajęć otrzyma dyplom studiów podyplomowych.
Rekrutacja rusza już we wrześniu.

Wyjazd studyjny DMC na Uniwersytet SWPS we Wrocławiu

12.06.2017
DMC

Studenci programu Digital Media Campus mieli znakomitą okazję zapoznać się z unikalną wiedzą opisującą zachowania Internautów, konsumentów i odbiorców mediów.
Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu przygotowała dla nas interesujące zajęcia prowadzone przez znakomitych specjalistów.
Temat Psychologii Internetu prezentował dr Jarosław Kulbat, który wiele czasu poświęcił na zmieniający się obraz komunikacji Internetowej, o Psychologii Reklamy opowiadał w sposób pasjonujący prof. Dariusz Doliński, który pokazał nam jak łatwo można oszukać nasz mózg i co z tego wynika, natomiast o badaniach w teorii i praktyce i nietrafionych kampaniach reklamowych dużo mówił mgr Michał Ulidis. Mieliśmy także okazję zobaczyć pracownię fokusową i wziąć udział w badaniu w Laboratorium Eyetrackowym.
Studenci podkreślali, że były to niezwykle ważne zajęcia umożliwiające spojrzeć na naszą pracę z zupełnie innego punktu widzenia, a także zobaczyć naszego odbiorcę w sposób którego do tej pory nie znaliśmy.

Studenci MBA z Nowego Jorku i AGH w Onet!

05.06.2017
DMC

2 czerwca w ramach programu Digital Media Campus już po raz drugi gościli w Krakowie studenci MBA o specjalności Media Management z Uniwersytetu FORDHAM z Nowego Jorku.
Słuchacze z wielkim zainteresowanie wysłuchali prezentacji Redaktor Naczelnej Serwisów Informacyjnych w Onet Marzeny Suchan i Marka Kowala, który jest Group Data Officer w Grupie ONET-RASP.
Uczestnicy zajęć mieli wiele pytań związanych ze strategią Onetu, modelem biznesowym a także struktury portalu.
Tego samego dnia mieliśmy także przyjemność gościć studentów IV roku Marketingu z krakowskiej AGH.
Wszyscy goście mieli także okazję zobaczyć nasz newsroom, poznać specyfikę pracy największego portalu internetowego w kraju.

DMC na konferencji THINK ABOUT #digitalfuture

09.05.2017
DMC

Uczestnicy Digital Media Campus z Węgier, Serbii i Polski mieli okazję spotkać się na warsztatach dedykowanych specjalnie dla nich w czasie warszawskiej konferencji THINK ABOUT #digitalfuture.
Gospodarzem spotkania był Hannes Britschgi wieloletni szef dziennikarskiej szkoły RINGIER-a w Zurychu, a także znakomity dziennikarz. Warsztaty rozpoczęły się od prezentacji z każdego kraju, w których znalazły się informację dotyczące aktualnej sytuacji mediów na każdym z rynków, a także codzienne problemy z którymi spotykamy się w redakcji. Wszyscy podkreślali jak bardzo ważne jest obecnie utrzymanie wysokich standardów dziennikarskich takich jak rzetelność i wiarygodność, a także jak wielką wartością jest niezależność dziennikarska w demokracji.
Wiele czasu uczestnicy DMC poświęcili także na omówienie problemów fake-newsów, czy szybkości prezentowanych informacji, które zawsze powinny być sprawdzane, nawet kosztem pierwszeństwa podawanego newsa.
Po warsztatach mieliśmy ogromną przyjemność wziąć udział w konferencji THINK ABOUT #digitalfuture, która podzielona była na kilka części tematycznych od Virtual Reality poprzez Augmented Reality, Sztuczną Inteligencję czy Wideo.Wśród zaproszonych prelegentów oprócz top menedżerów z Grupy Ringier Axel Springer byli również znakomici specjaliści w swoich obszarach z firm zewnętrznych. Bardzo ciekawy wykład wygłosił Athan Stephanopoulos prezes firmy NowThis która jest światowym potentatem w dziedzinie dostarczania materiałów wideo na platformy społecznościowe czy Thomas Tim Hirsch dyrektor finansowy i operacyjny aplikacji UpDay, która powstała jako joint venture Axel Springer i Samsunga, które agreguje treści z różnych źródeł i personalizuje je pod danego odbiorcę.
Mark Dekan prezes RASM AG potwierdził na zakończenie spotkania, że chciałby abyśmy się spotkali za rok. My również!

Specjaliści ze Szwajcarii i Niemiec o social mediach na DMC

06.04.2017
DMC

Mediom społecznościowym w całości były poświęcone kwietniowe warsztaty Digital Media Campus.
Spotkanie rozpoczął Artur Roguski Product Manager w Fakt24.pl, który opowiadał o nowych wyzwaniach, które stoją przed dziennikarzami w erze mediów społecznościowych.
Następnie Florian Scholl Head of Social Media w szwajcarskiej Grupie Blick dzielił się doświadczeniami w relacjonowaniu wydarzeń na żywo na Facebooku, a także mówił o planach Live Streamingu w technologii 360 stopni. Z kolei Madleen Kamrath z niemieckiego BILD-a prezentowała możliwości Snapchata i Instagrama jako kolejnego kanału komunikacyjnego dla dziennikarzy.
Kolejne spotkanie w ramach DMC odbędzie się na konferencji Think About! #digitalfuture 9 i 10 maja w Warszawie!

Digital Media Campus Day na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu

16.03.2017
DMC

16 marca wykładowcy Digital Media Campus dzielili się wiedzą ze studentami i wykładowcami dziennikarstwa na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.
Aleksandra Karasińska zastępczyni redaktora naczelnego Newsweeka opowiadała o „fake-newsach” czym są i jak z nimi walczyć, Macieja Kabroński Szef Fakt24.pl prezentował sposoby komunikacji wizualnej i rolę infografik w mediach, Wojciech Wieman Video Manager w Onet zdradzał tajniki warsztaty YouTubera i podpowiadał jak zostać gwiazdą w sieci z kolei Grzegorz Strzelec Head of SEO Grupy ONET-RAS Polska mówił jak ważne jest obecnie SEO i jak zarobić miliard ….odsłon w Internecie.
Zajęcia wzbudziły duże zainteresowanie uczestników, po każdym wykładzie prowadzący odpowiadali na wiele szczegółowych pytań.
Kierunek Dziennikarstwo na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu został najlepszym kierunkiem w Polsce w kategorii uczelni niepublicznych.

Digital Media Campus rozpoczął zajęcia na Uniwersytecie Wrocławskim!

07.03.2017
DMC

Uniwersytet Wrocławski to już kolejna uczelnia po Uniwersytecie SWPS w Warszawie, która doceniła program szkoleniowy Grupy ONET-RAS Polska Digital Media Campus i zaprosiła naszych wykładowców, aby uczyli dziennikarstwa.
Studentów kierunku powitał na pierwszych zajęciach Piotr Łęgowski Head of DMC Poland i przedstawił plan zajęć, a także nauczycieli, którzy będą prowadzić każde zajęcia. Program podzielony jest na 8 modułów, a wśród nich Bezpieczeństwo w sieci, SEO, Komunikacja wizualna, social media czy produkcja wideo. Wśród prowadzących znaleźli się najlepsi nasi specjaliści między innymi Artur Roguski Product Manager z FAKT-u, Grzegorz Strzelec Head of SEO Group ONET-RAS Polska, Maciej Kabroński szef FAKT24.pl czy Monika Podyma-Rabiega odpowiadająca za global video w całej Grupie.
Po części organizacyjnej pierwszego dnia zajęć „Podstawy dziennikarstwa internetowego” redaktor naczelna serwisów informacyjnych w ONET Marzena Suchan przybliżała zagadnienia związane z warsztatem dziennikarza cyfrowego. Mówiła jak powstają materiały, jaka jest rola zdjęć i wideo w sieci, jak prawidłowo budować tytuły i leady.
Studenci bardzo byli ciekawi jak funkcjonuje największy portal w kraju, tym bardziej, że duża część z nich planuje swoją przyszłość w świecie digitalowym.

Uczyliśmy się wideo na DMC!

02.03.2017
DMC

Nasze marcowe warsztaty w całości zdominowane były przez wideo. Wojtek Wieman manager video w ONET przybliżał nam filozofię tego contentu w mediach społecznościowych i zdradzał jak zostać gwiazdą You Tube’a, a także zdradzał kulisy powstawania programu Jarosława Kuźniara Onet Rano, przy którym pracuje. Natomiast Monika Podyma-Rabiega, która zajmuje się Global Video wyjaśniała uczestnikom czym się różni plan amerykański od planu ogólnego i co to jest szwankowanie, a także jak wygląda międzynarodowa wymiana wideo w całej Grupie.
W kwietniu będziemy się zajmować mediami społecznościowymi, wśród gości wykładowcy z Berlina (Madleen Kamrath) i Szwajcarii (Florian Scholl).

Virtual Reality, SEO i Badanie Internetu na DMC!

16.02.2017
DMC

Nasze lutowe warsztaty wzbudziły wielkie zainteresowanie u uczestników tym bardziej, że mogliśmy na własne oczy przekonać się czym jest Rzeczywistość Wirtualna. Paweł Pilarczyk redaktor naczelny PC Lab przygotował dla nas specjalne pokazy z użyciem hełmów VR, a także opowiadał o wykorzystaniu tych technologii w pracy redakcyjnej. Grzegorz Strzelec zdradzał tajniki SEO i pokazywał narzędzia, które pozwalają zarobić nawet miliard… odsłon. Marcin Niemczyk z kolei wskazywał różnicę między Realnym a Unikalnym Użytkownikiem i wyjaśniał dlaczego warto znać miary Internetu co pomaga uzyskać większą efektywność pracy. Następne spotkanie 2 marca w całości poświęcone wideo.

Infografiki i Fotoedycja na Digital Media Campus!

13.01.2017
DMC

Rok 2017 rozpoczęliśmy zajęciami z Komunikacji Wizualnej i Obrazem w Internecie. Pierwsze zajęcia prowadził szef Fakt24.pl Maciej Kabroński. Wszyscy studenci byli pod wielkim wrażeniem prezentowanego materiału dotyczącego Infografik i tego jak można prezentować twarde dane w niezwykle przystępny sposób. Z kolei Marek Kopeć, który w Onecie jest Group Product Managerem opowiadał o swoich doświadczeniach jako fotoreporter a także fotoedytor. Rozmawialiśmy także o Etyce w dziennikarstwie. Kolejne warsztaty już 16 lutego, będziemy poznawać tajniki SEO i mierzenie Internetu.

Praktyczne warsztaty Digital Media Campus

16.12.2016
DMC

Piąte spotkanie uczestników Digital Media Campus w całości poświęcone były zajęciom praktycznym. Studenci, którzy wybierali sobie wcześniej tematy zajęć mieli okazję w małych grupach szkolić się w Warszawie i Krakowie. Od Grzegorza Strzelca szefa SEO w Onecie dowiedzieliśmy się Jak zrobić pierwszy miliard … odsłon, natomiast szef strony głównej Onetu Daniel Bednarek razem z Moniką Wanat wydawcę Lifestylu na SG pokazali cały proces wydawniczy w Onecie uczestnicy mieli okazję sami wydawać SG największego portalu w kraju. W Warszawie szkoliły się cztery zespoły, uczestnikami którzy wybrali wideo, opiekowała się Monika Podyma-Rabiega producentka wideo, szef NOIZZ-a Paweł Pawelec zaprosił studentów DMC do swojej redakcji, natomiast warsztaty z reklamy natywnej prowadziła Monika Nowicka z zespołu Native Advertising Beaty Żebrowskiej. W temat Marketingu Online wprowadzał Radosław Wierzbiński razem z Marcinem Świejkowskim z Media Impact Polska. To były bardzo cenne zajęcia dla wszystkich! Następne zajęcia 12 stycznia 2017 roku!

„Frenemies” – trudna miłość wydawców i mediów społecznościowych

01.12.2016
DMC

Uczestnicy kursu Digital Media Campus tym razem dyskutowali na temat dopasowania contentu do rodzaju platformy i zgłębiali tajniki pracy wydawcy strony głównej. Aleksandra Karasińska zastępczyni redaktora naczelnego Newsweeka opowiadała nam o trudnej miłości wydawcy cyfrowego i portali społecznościowych, natomiast Piotr Kozanecki wydawca strony głównej Onetu przybliżał nam kulisy pracy wydawcy i prezentował specyficzne formy dziennikarstwa internetowego.

Weryfikacja treści i dziennikarstwo śledcze na DMC

03.11.2016

Trzecie warsztaty Digital Media Campus dla pracowników Grupy ONET-RAS Polska poświęcone były weryfikacji treści w sieci i dziennikarstwu śledczemu.

DMC

Pierwsze zajęcia poprowadził Wojciech Cieśla dziennikarz śledczy z Newsweeka, który w pasjonujący sposób opowiadał o tym jak i gdzie szukać informacji do materiału dziennikarskiego, jak je weryfikować i jakich używać narzędzi. Natomiast Beata Biel z Google News Lab prezentowała nam możliwości narzędzi Google’a o których nie wszyscy wiedzieli, między innymi weryfikacji treści w wyszukiwaniu odwróconym obrazem czy korzystaniu z Google Trends. Kolejne spotkanie DMC 1 grudnia, na którym Aleksandra Karasińska z Newsweeka będzie mówić o różnym contencie na różnych platformach, a Piotr Kozanecki wydawca strony głównej w Onecie opowie o specyficznych formach dziennikarstwa internetowego.

Digital Media Campus Day na Uniwersytecie we Wrocławiu

19.10.2016

20 października wykładowcy Digital Media Campus spotkali się na otwartym wykładzie w gościnnych progach Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim.

DMC we Wrocławiu

Studentów, których ponad 200 zgromadziło się w największej auli Uniwersytetu przywitał Bartosz Węglarczyk dyrektor programowy Onetu, który dzielił się swoimi doświadczeniami ze swojej kariery dziennikarskiej. Opowiadał także o tym, jak zostać influencerem w mediach społecznościowych. Studenci bardzo żywo reagowali i zadawali czasem trudne pytania dla prowadzącego. Następnie Aleksandra Karasińska zastępca redaktora naczelnego Newsweeka zaprezentowała bardzo aktualny temat contentu, który powinien być prezentowany na różnych platformach w odmienny sposób. Reklama Natywna to był główny temat szefowej zespołu Native Advertising w Media Impact Polska i Noizz.pl Beaty Żebrowskiej, a cały wykład zakończył Maciej Kabroński, który przedstawił uczestnikom DMC Day bardzo ciekawe Infografiki i opowiedział na czym polega Wizualizacja danych.
Ze studentami Uniwersytetu wykładowcy Digital Media Campus spotkają się jeszcze w semestrze letnim tego roku akademickiego, gdzie poprowadzą moduł Dziennikarstwo Internetowe dla studentów II-go roku.

Jarosław Kuźniar prowadził zajęcia na DMC

18.10.2016

Drugie warsztaty Digital Media Campus poświęcone były budowaniu wizerunku w sieci, ewolucji treści internetowych, spotkaliśmy się także na Klubie Dyskusyjnym.

Jarosław Kuźniar prowadzący zajęcia DMC

Rafał Drzewiecki, który jest Dyrektorem Traffic Acquisition w Onecie tłumaczył uczestnikom kursu, jak zmienia się odbiór treści w Internecie i przed jakimi wyzwaniami każdy z nas stoi, aby kontent był jak najbardziej dopasowany do odbiorcy. Na Klubie Dyskusyjnym mieliśmy możliwość dyskutowania z Michałem Broniatowskim redaktorem naczelnym Forbesa na aktualne tematy polityczne i gospodarcze, wysłuchaliśmy również niezwykłej historii jego ścieżki zawodowej w latach 80-tych, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Ostatnim wykładowcą był Jarosław Kuźniar dyrektor ds. krótkiego wideo w Onecie i prowadzący program Onet Rano. Studenci naszego kursu ciekawi byli jak udaje mu się być tak aktywnym w social mediach, nawet czasie prowadzenia programu i jak stał się influencerem w sieci.
Kolejne nasze spotkanie 3 listopada wtedy to będziemy mieli okazję spotkać z redaktorem Wojciechem Cieślą z Newsweeka, który oprócz weryfikacji treści w sieci opowie o tajnikach dziennikarstwa śledczego, a Beata Biel z Google’a przedstawi nam narzędzia, które pozwalają dziennikarzom wzbogacać swoje treści i w pełni wykorzystywać dane.

Digital Media Campus wkracza na Uniwersytet SWPS!

13.10.2016
SWPS DMC

Nasi wykładowcy rozpoczęli zajęcia dla studentów dziennikarstwa na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS w Warszawie. Przedmiot nazywa się "Nowoczesne narzędzia współczesnego dziennikarza" i będzie trwał cały semestr zimowy i będzie się kończył zaliczeniem. Nasi wykładowcy będą uczyć młodych adeptów dziennikarstwa jak przygotować kompletny materiał do Internetu, dowiedzą się czym jest SEO, jak wykorzystywać social media w praktyce i dlaczego ważny jest YouTube w dziennikarstwie.

Inauguracja DMC po raz drugi!

03.10.2016

3 października, blisko 30 studentów - pracowników Grupy Onet-RAS Polska, zainaugurowało kolejny rok naszej dziennikarskiej szkoły w obecności Alexandry Delvenakiotis, dyrektora Digital Media Campus.

Inauguracja DMC

Alexandra podkreślała jak ważny jest rozwój i nowe doświadczenia w dziennikarstwie internetowym oraz fakt, że program DMC jest miejscem gdzie możemy wymieniać się wiedzą i zapraszać największych fachowców.

Na pierwszych warsztatach uczestnicy kursu dowiedzieli się jak być bezpiecznym w sieci. Cennych i praktycznych wskazówek udzielał Jędrzej Trzciński Security Manager w Onecie. Z kolei Marzena Suchan, redaktor naczelna serwisów informacyjnych Onet, wprowadzała uczestników w tajniki dziennikarstwa internetowego, a nasz gość specjalny, Dirk Aschoff, szef działu Storytellingu w niemieckim dzienniku BILD, zaprezentował nam jak ważna jest wizualizacja danych, data journalism i szukanie ciekawych metod na opowiedzenie interaktywnej historii w sieci.

Kolejne spotkanie już za dwa tygodnie! Wśród wykładowców pojawią się Jarosław Kuźniar i Michał Pol. Wideo podsumowujące pierwsze spotkanie: DIGITAL MEDIA CAMPUS

Druga edycja Campusu już w październiku

15.07.2016

Druga edycja programu Digital Media Campus w Grupie Onet-RAS Polska rozpocznie się już 3 października!

W tym roku do programu dołączą nowi wykładowcy - m.in. Jarek Kuźniar i Michał Pol - a także lektorzy z niemieckiego BILD-a i szwajcarskiego BLICK-a. Ponadto studenci będą mieli możliwość spotkania i porozmawiania z nietuzinkowymi osobami w Klubie Dyskusyjnym DMC. Wśród tematów, które zostaną poruszone na warsztatach pojawią się Psychologia Internetu i Prawo Prasowe.

Kolejną nowością jest prowadzenie przez naszych wykładowców zajęć dla studentów na Uniwersytecie SWPS w Warszawie i na Uniwersytecie Wrocławskim, w których będą mogli wziąć udział także studenci Digital Media Campus.

Mark Dekan wręczył Certyfikaty ukończenia kursu DMC!

05.07.2016

Po blisko rocznym kursie, uczestnicy Digital Media Campus otrzymali certyfikaty zakończenia programu. Uroczystość odbyła się w siedzibie Ringier Axel Springer w Warszawie. Certyfikaty i dyplomy z podziękowaniami dla wykładowców wręczał Mark Dekan, CEO Grupy. Wśród gości znaleźli się także Alexandra Delvenakiotis, Director of the Digital Media Campus i Monika Remiszewska, Dyrektor HR na Region CEE. Mark Dekan, dziękując uczestnikom za zaangażowanie, podkreślał, jak ważna jest niezależność dziennikarska w codziennej pracy i służebna rola społeczeństwu. Alexandra Delvenakiotis zwróciła z kolei uwagę, że absolwenci są teraz ambasadorami DMC i są żywymi reklamami projektu. Szef programu w Polsce, Piotr Łęgowski, przedstawił plany rozwoju Campusu na następny rok, wśród których znalazła się współpraca z uniwersytetami i wspólna wymiana doświadczeń. Wśród prowadzących w przyszłym roku znajdą się także nowe twarze, m.in. Michał Pol i Jarosław Kuźniar.Następna edycja już w październiku, chętnych jest prawie dwa razy więcej niż miejsc.Powodzenia!

Jak weryfikować treści w mediach społecznościowych i dziennikarstwo śledcze

18.05.2016

W maju spotkaliśmy się na warsztatach Digital Media Campus po raz ostatni przez wyjazdem na study trip do Berlina.Pierwszym wykładowcą był Wojciech Cieśla z Newsweeka, który w bardzo ciekawy sposób opowiadał jak można weryfikować dane w sieci przy okazji prowadzonego śledztwa dziennikarskiego czy zbierania materiałów do artykułów. Wojtek prezentował także przykłady jakie zadawać pytania i jakich narzędzi używać w celu znalezienia potrzebnych informacji. Bardzo ciekawe narzędzia zaprezentowała także Beata Biel z GoogleNewsLab. Weryfikacja treści UGC, szczególnie obrazem, z pewnością bardzo przyda się w codziennej pracy redaktorów i dziennikarzy Digital Media Campus. Poza tym poznaliśmy inne narzędzia koncernu z Mountain View (Google). Z niecierpliwością czekamy na wyjazd studyjny do Axel Springer Academy w Berlinie 16 i 17 czerwca. Do Zobaczenia!

NOIZZ – zróbmy trochę hałasu!

04.04.2016

Jak się robi serwis Internetowy dla millenialsów? Na takie pytanie szukaliśmy odpowiedzi na ostatnich naszych zajęciach w ramach Digital Media Campus.4 kwietnia w Warszawie szef serwisu NOIZZ.pl Paweł Pawelec, razem ze swoim teamem Gabrielą Rzeszutko i Żanetą Gotowalską poprowadzili warsztaty dla studentów DMC. Uczestników szczególnie interesowało, jak pozyskuje się kontent do takiego serwisu i czym różnią się treści dla millenialsów od pozostałych treści online.Naszym gośćmi specjalnym byli dyrektor całego projektu Digital Media Campus z Zurychu Alexandra Delvenakiotis, a także szef DMC na Słowacji Martin Pastierovic. Goście poznali program szkoleń, naszych wykładowców a także studio wideo.Następne nasze zajęcia odbędą się 19 maja, na których mówić będziemy o wykorzystaniu narzędzi Google’a (Beata Biel - Google) a także o dziennikarstwie śledczym i weryfikacji źródeł w social mediach ( Wojciech Cieśla – Newsweek)Już ruszyła rekrutacja na następny rok i potrwa do końca czerwca. Zapraszamy wszystkich chętnych do składania aplikacji, która znajdziecie w Intranecie.

VIDEO is a KING!

03.03.2016

3 marca po raz kolejny spotkaliśmy się na warsztatach Digital Media Campus. Na uczestników czekały studia wideo na Marszałkowskiej w Warszawie i trenerzy. Producentka wideo w Onecie, Monika Podyma-Rabiega, tłumaczyła naszym kursantom w jaki sposób odróżnić poszczególne formy materiału wideo od klipu, przez rozmowę, na wywiadzie kończąc. Jak zamówić ekipę wideo, aby zrealizować swój materiał, a także czym się różni blue box, od green boxu i dlaczego ważny jest make-up. Wojtek Wieman, Video Manager w Onecie, opowiedział nam z kolei o tym, co należy zrobić, żeby zostać gwiazdą YouTube’a, kto rządzi w polskiej sieci i dlaczego?Następne spotkanie odbędzie się 4 kwietnia, również na Marszałkowskiej. Paweł Pawelec, szef NOIZZ.pl, będzie opowiadał jak się zdobywa kontent do serwisów społecznościowych i czym różni się NOIZZ od innych serwisów.Zapraszam!

Jak mierzyć Internet i jak przedstawiać historię na różnych platformach

14.01.2016

14 stycznia już po raz piąty spotkaliśmy się na zajęciach naszego Campusu w Warszawie. Na warsztatach dowiedzieliśmy się, między innymi, czym się różni Unique User od Real Usera, a Marcin Niemczyk, szef Działu Badań i Analiz Onetu, wyjaśnił nam w jaki sposób mierzyć Internet. Z Aleksandrą Karasińską, zastępcą redaktora naczelnego Newsweeka, dyskutowaliśmy o tym, w jaki sposób jeden materiał można pokazać na różnych platformach.

Następne zajęcia Digital Media Campus odbędą się 3 marca. Będą to warsztaty w całości poświęcone wideo, które poprowadzi Michał Pietniczka. Uczestnicy będą mogli stanąć za i przed kamerą oraz stworzyć własny materiał.